woensdag 8 januari 2014

Leukste reclame-uitingen op een rijtje

Geloof het of niet: de gemiddelde westerling ziet 3600 reclame-uitingen per dag. waarvan ongeveer de helft wordt gespot op straat. Consumenten zien door de bomen het bos niet meer. Trouwens, apart feitje: de gemiddelde Amerikaan wordt blootgesteld aan circa 3000 reclameboodschappen per dag. Een stuk minder dus! Vreemd; toen ik enkele maanden geleden over Times Square rondwandelde, werd ik gewoon moe van alle reclame-uitingen. Met als gevolg: één merk is blijven hangen, alleen weet ik niet meer welke, het enige dat ik nog weet is dat er een mooie vent voorbij wandelde met een strak figuur en flink wat tatoeages.

Voor organisaties wordt het steeds moeilijker om onderscheid te creëren (wat mijn studie meteen een stuk interessanter maakt!). Door het enorme aanbod van reclame-uitingen, worden de leukste campagnes ineens onzichtbaar. Jammer! Gelukkig heb ik, speciaal voor jullie, een paar grappige straatreclames op een rijtje gezet, die jullie vast en zeker over het hoofd hebben gezien. Science World is een organisatie die wereldwijd reclame maakt, waarbij abri's op straat worden geplaatst met daarop grappige feitjes over van alles en nog wat. Hieronder enkele uitingen die op straat te zien zijn geweest. Enjoy!
 


 

 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten