vrijdag 3 januari 2014

Ommekeer bij de heer

Dagelijks worden we allemaal blootgesteld op straat aan het leed dat winkelende mannen heet. Tot de dag van vandaag, toen ik een interessant artikel las op marketingonline.nl. Voor degenen die het ontkennen, of nog niet wisten (mensen zoals ik dus): de Nederlandse man houdt van boodschappen doen. Televisiekanaal Discovery Channel, dat zichzelf dé mannenzender noemt, concludeert dit op basis van eigen onderzoek.

Maar hoe dan?!?! Schijnbaar is de tijd van zuurkijkende mannen die wezenloos achter hun vrouw dartelen op de zaterdagmiddag voorbij: Bijna 75 procent van de samenwonende mannen doet, met plezier(!!), boodschappen met zijn partner. Reden nummero uno: dit ervaart hij als gezellig. Leuk detail: in de meeste gevallen begint de samenwerking al bij het samenstellen van het boodschappenlijstje. Bij een vijfde van de stellen is het de man die de meeste boodschappen doet, zodat de vrouw tijd heeft voor (belangrijkere, moeilijkere, leukere...) andere dingen. Zo heurt het!

Het heeft mijn ogen geopend. Blijf zo doorgaan, mannen. Het zorgt namelijk niet alleen voor een gezelliger straatbeeld, maar ook voor een beter huwelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten